Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

3ο ΣΕΤ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

1.  Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας λειτουργεί εργαστήριο υπολογιστών το οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν οι 85 φοιτητές του Τμήματος Ιατρικής. Κάθε φοιτητής έχει έναν κωδικό αναγνώρισης τον οποίο πρέπει να πληκτρολογήσει για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει κάποιον από τους υπολογιστές του εργαστηρίου. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
Α. θα αποθηκεύει τους κωδικούς όλων των φοιτητών σε έναν πίνακα.
Β. θα ζητάει τον κωδικό ενός χρήστη και θα ελέγχει αν πρόκειται για φοιτητή του Τμήματος Ιατρικής. Στην περίπτωση που είναι θα εμφανίζει το μήνυμα «Καλώς ήρθατε στο Εργαστήριο Πληροφορικής», στην αντίθετη περίπτωση θα εμφανίζεται το μήνυμα «Ανύπαρκτος κωδικός, δεν επιτρέπεται η πρόσβαση.»


2. Έστω ότι ο κατάλογος με τα εμπορικά καταστήματα της πόλης είναι αποθηκευμένος σε έναν πίνακα ο οποίος περιέχει το όνομα κάθε καταστήματος. Έστω ότι κάποιος θέλει να ανοίξει ένα νέο εμπορικό κατάστημα. Να γραφεί αλγόριθμος που αναζητά αν η επωνυμία που θα χρησιμοποιηθεί είναι ήδη καταχωρημένη και να εμφανίζει το αντίστοιχο μήνυμα.


3. Στο Αγώνισμα 10000 μέτρων στίβου συμμετέχουν 24 αθλητές. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
Α. να διαβάζει το όνομα,τη χώρα και την επίδοση κάθε αθλητή και να τα αποθηκεύει σε πίνακες,
Β. να ταξινομεί τους αθλητές με βάση την επίδοση που σημείωσαν,
Γ. να εμφανίζει τα ονόματα, τη χώρα και την επίδοση των τριών πρώτων αθλητών θεωρώντας ότι δεν υπάρχουν ίσες επιδόσεις.


4. Να γίνει αλγόριθμος ο οποίος να δέχεται το πλήθος των γκολ που σημείωσε κάθε μια από τις 18 ομάδες του επαγγελματικού πρωταθλήματος σε κάθε αγωνιστική. Θεωρείστε ότι το πρωτάθλημα έχει 34 αγωνιστικές. Στη συνέχεια ο αλγόριθμος πρέπει να υπολογίζει και να εμφανίζει τα εξής:
Α. το σύνολο των γκολ που πέτυχε κάθε ομάδα (σε όλες τις αγωνιστικές),
Β. το σύνολο των γκολ που σημειώθηκαν σε κάθε αγωνιστική (από όλες τις ομάδες),
Γ. την αγωνιστική με τα περισσότερα γκολ,
Δ. την ομάδα που σημείωσε τα λιγότερα γκολ σε όλο το πρωτάθλημα,
Ε. την ομάδα που σημείωσε τα λιγότερα γκολ, καθώς και την αγωνιστική στην οποία σημειώθηκαν,
ΣΤ. το σύνολο των γκολ που σημειώθηκαν σε όλο το πρωτάθλημα,
Ζ.  τις ομάδες  που  στις  5  πρώτες αγωνιστικές είχαν  αγώνα  στον  οποίο  σημείωσαν περισσότερα γκολ από το μέσο όρο των γκολ του πρωταθλήματος.


5. Το Υπουργείο Παιδείας καταχωρεί τα ονόματα 8000 εκπαιδευτικών σε πίνακα ΟΝΟΜΑ[8000] καθώς και την προϋπηρεσία τους στην μορφή ΕΤΗ, ΜΗΝΕΣ, ΜΕΡΕΣ σε πίνακα ΠΡΟΫΠ[8000,3]. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει τα παραπάνω στοιχεία και θα τα καταχωρεί στους πίνακες. Στη συνέχεια :
Α. θα υπολογίζει την προϋπηρεσία σε μέρες κάθε εκπαιδευτικού και θα την καταχωρεί σε πίνακα ΣΥΝ_ΗΜΕΡΕΣ[8000].
Β. θα υπολογίζει και εμφανίζει το όνομα του εκπαιδευτικού με τη μεγαλύτερη συνολικά προϋπηρεσία καθώς και τα ονόματα των εκπαιδευτικών με τη μικρότερη συνολικά προϋπηρεσία.
Γ. θα υπολογίζει και εμφανίζει τα ονόματα των εκπαιδευτικών με τα περισσότερα έτη υπηρεσίας.
Δ. θα διαβάζει το όνομα ενός εκπαιδευτικού και θα εμφανίζει τα έτη, μήνες και οι μέρες προϋπηρεσίας του. Σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός δε βρεθεί να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα.
Ε. θα εμφανίζει τα ονόματα των εκπαιδευτικών με βάση τη συνολική τους προϋπηρεσία ξεκινώντας από αυτόν με την μικρότερη. Σε περίπτωση που κάποιοι εκπαιδευτικοί έχουν την ίδια προϋπηρεσία τα ονόματα θα εμφανίζονται αλφαβητικά.


6. Σε ένα διαγωνισμό ομορφιάς συμμετέχουν 16 διαγωνιζόμενες. Ο διαγωνισμός αποτελείται από 8 γύρους. Σε κάθε γύρο οι διαγωνιζόμενες βαθμολογούνται από 6 κριτές. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει τα ονόματα των διαγωνιζομένων και θα τα καταχωρεί σε πίνακα. Επίσης, θα διαβάζει τη βαθμολογία που δίνει κάθε κριτής σε κάθε γύρο και θα δημιουργεί πίνακα ΒΑΘΜ[16,8], ο οποίος θα περιέχει το μέσο όρο βαθμολογίας που συγκέντρωσε κάθε διαγωνιζόμενη σε κάθε γύρο από τους 6 κριτές. Στη συνέχεια :
Α. θα υπολογίζει και εμφανίζει τη συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσε κάθε υποψήφια.
Β. θα υπολογίζει και εμφανίζει το όνομα της νικήτριας του διαγωνισμού. Σε περίπτωση που κάποιες υποψήφιες έχουν ισοβαθμήσει στην πρώτη θέση, τότε νικήτρια ανακηρύσσεται εκείνη που πέτυχε τη μεγαλύτερη βαθμολογία στον 8ο γύρο. (Θεωρείστε ότι στον 8ο γύρο δεν υπάρχουν ισοβαθμίες).
Γ. θα διαβάζει το όνομα μιας υποψήφιας και θα εμφανίζει το γύρο που πέτυχε τη μεγαλύτερη βαθμολογία και το γύρο που πέτυχε τη μικρότερη βαθμολογία.
Δ. θα εμφανίζει το όνομα της διαγωνιζόμενης με τη μεγαλύτερη αύξηση βαθμολογίας από τον ένα γύρο στον επόμενο.

7. Δίνεται ο πίνακας Α με 50 ακέραια αριθμητικά στοιχεία και ο πίνακας Β με 2000 ακέραια αριθμητικά στοιχεία. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος με δεδομένους τους πίνακες Α και Β κάνει τα εξής:
Α. Αναζητάει για κάθε ένα στοιχείο του πίνακα Α αν υπάρχει μέσα στον πίνακα Β και αν το εντοπίσει θα εκτυπώνει την θέση ή τις θέσεις που υπάρχει στον πίνακα Β
Β. Θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει το ποσοστό επί τοις εκατό των στοιχείων του πίνακα Α που υπάρχουν στον πίνακα Β
Γ. Θα αποθηκεύει σε ένα νέο πίνακα τα στοιχεία του Α που δεν υπάρχουν στον πίνακα Β και θα εκτυπώνει τον νέο πίνακα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου