Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

ΑΣΚ 62-67Φ


Άσκηση 62.

Για την πρώτη φάση της Ολυμπιάδας Πληροφορικής δήλωσαν συμμετοχή 500μαθητές. Οι μαθητές διαγωνίζονται σε τρεις γραπτές εξετάσεις και βαθμολογούνται με βαθμούς στη βαθμολογική κλίμακα από 0 έως και 100. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:

                      i.   θα διαβάζει τα ονόματα των μαθητών και θα τα αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα

                    ii.   θα διαβάζει τους τρεις βαθμούς που έλαβε  ο κάθε μαθητής και θα τους αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα.

                  iii.   θα υπολογίζει τον μέσο όρο των βαθμών του κάθε μαθητή.

                   iv.   θα εκτυπώνει τα ονόματα των μαθητών και δίπλα τους τον μέσο όρο των βαθμών τους, ταξινομημένα με βάση τον μέσο όρο σε φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η σειρά ταξινόμησης των ονομάτων θα είναι αλφαβητική.

                     v.   θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει το πλή­θος των μαθητών με τον μεγαλύτερο μέσο όρο.

            Παρατήρηση: Θεωρήστε ότι οι βαθμοί των μαθητών είναι μεταξύ του 0 και του 100 και ότι τα ονόματα των μαθητών είναι γραμμένα με μικρά γράμματα.
(Εξετάσεις 2004)




Άσκηση 64.

Διαθέτουμε σε κατάλληλους πίνακες μηνιαίες πωλήσεις των 160 πωλητών της εταιρείας ALPAZARF. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:

                      i.   θα εκτυπώνει πόσοι πωλητές έχουν επι­τύχει συνολικό ποσό πωλήσεων μεγαλύτερο από 10.000 € κατά τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο-Μάρτιο.

                    ii.   θα εκτυπώνει πόσοι πωλητές είχαν τον Απρίλιο περισσότερες πωλήσεις από τον Οκτώβριο.

                  iii.   θα εκτυπώνει πόσοι πωλητές ήταν καλύ­τεροι το 4ο τρίμηνο σε σχέση με το 2ο.

                   iv.   θα εκτυπώνει ποιους μήνες ο 45ος πω­λητής πέτυχε πωλήσεις περισσότερες από 4000 €.

                     v.   θα εκτυπώνει ποιον μήνα, με έναρξη τον Ιανουάριο, ο 50ός πωλητής πέτυχε συγκε­ντρωτικές πωλήσεις περισσότερες από 23.000 €. Αν δεν ξεπέρασε το όριο αυτό, να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα.

 

Άσκηση 65.

Στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2008 οι 3500 διαγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντή­σουν σε 80 ερωτήσεις του τύπου Σωστό-Λάθος. Να αναπτύξετε αλγόριθμο που:

                      i.   θα διαβάζει τα ονόματα των διαγωνιζο­μένων και θα τα καταχωρεί σε πίνακα NAMES. Στη συνέχεια, για κάθε διαγωνιζόμενο θα διαβάζει τις απαντήσεις του στις ερωτήσεις (η απάντηση μπορεί να είναι: "Σωστό", "Λάθος" ή "Δεν ξέρω") και θα τις αποθηκεύει στον πίνακα ANSWERS[3500, 80], πραγμα­τοποιώντας έλεγχο.Θεωρείται δεδομένος ο πίνακας RIGHT[80], που περιέχει τις ορθές απαντήσεις σε κάθε ερώτηση (έχει τιμές: "Σωστό", "Λάθος").

                    ii.   για κάθε υποψήφιο θα δημιουργεί τον πίνακα CORRECT, που περιέχει το πλήθος των σωστών απαντήσεων του. Επίσης, αν κάθε σωστή απάντηση βαθμολογείται με 1 μονάδα, κάθε λανθασμένη με -0,25 και το "Δεν ξέρω" με 0 μονάδες, θα δημιουργεί τον πίνακα GRADES[3500], που περιέχει τη βαθμο­λογία για κάθε διαγωνιζόμενο.

                  iii.   να εκτυπώνει τους αριθμούς των ερωτή­σεων που τις απάντησαν όλοι οι υποψήφιοι σωστά. Αν δεν υπάρχει καμία, να εκτυπώνε­ται κατάλληλο μήνυμα.

                   iv.   θα δημιουργεί νέο πίνακα ΕΠ με τα ονόματα των επιτυχόντων, αν είναι γνωστό ότι από τον διαγωνισμό διορίζονται 157 άτομα. (Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν ισοβαθμίες.)

 

Άσκηση 66.

Στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου συμμετέχουν 16 ομάδες. Κάθε ομάδα συμμετέχει σε 30 αγώνες. Να γράψε­τε αλγόριθμο ο οποίος:

                      i.   διαβάζει σε μονοδιάστατο πίνακα ΟΝ[16] τα ονόματα των ομάδων.

                    ii.   διαβάζει σε δισδιάστατο πίνακα ΑΠ[ 16,30] τα αποτελέσματα σε κάθε αγώνα ως εξής: τον χαρακτήρα "Ν" για ΝΙΚΗ, τον χαρακτήρα "i" για ΙΣΟΠΑΛΙΑ, τον χαρα­κτήρα "Η" για ΗΤΤΑ και κάνει τον απαραί­τητο έλεγχο εγκυρότητας των δεδομένων.

                  iii.   για κάθε ομάδα υπολογίζει και καταχω­ρεί σε δισδιάστατο πίνακα ΠΛ[16,3] το πλήθος των νικών στην πρώτη στήλη, το πλήθος των ισοπαλιών στη δεύτερη στήλη, και το πλήθος των ηττών στην τρίτη στήλη του πίνακα. Ο πίνακας αυτός πρέπει προη­γουμένως να έχει μηδενιστεί.

                   iv.   με βάση τα στοιχεία του πίνακα ΠΛ[ 16,3] υπολογίζει και καταχωρεί σε νέο πίνακα ΒΑΘ[16] τη συνολική βαθμολογία κάθε ομά­δας, δεδομένου ότι για κάθε νίκη η ομάδα παίρνει τρεις βαθμούς, για κάθε ισοπαλία έναν βαθμό και για κάθε ήττα κανέναν βαθμό.

                     v.   εμφανίζει τα ονόματα και τη βαθμολο­γία των ομάδων ταξινομημένα σε φθίνουσα σειρά με βάση τη βαθμολογία.

(Εξετάσεις 2008)

 

Άσκηση 67.

Η εταιρεία ΑΡΠΑΚΟΛ διαθέτει αλυσίδα 16 υποκαταστημάτων και για τη διαχείριση των εσόδων της χρησιμοποιεί δισδιάστατο πίνακα Π[16, 360], όπου κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε κάποιο υποκατάστημα και κάθε στήλη σε μια από τις μέ­ρες του έτους. (Θεωρούμε ότι το έτος έχει 360 μέρες και ότι κάθε μήνας έχει 30 ημέρες). Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:

                      i.   θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τα έσο­δα Οκτωβρίου του 9ου καταστήματος.

                    ii.   θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τα έσο­δα όλων των καταστημάτων κατά την εαρινή περίοδο.

                  iii.   θεωρώντας δεδομένο πίνακα ΜΗΝΕΣ[12] που περιέχει τα ονόματα των μηνών του έτους και πίνακα ΥΠΟΚΑΤ[16] με τα ονόματα των υπο­καταστημάτων, ο αλγόριθμος να διαβάζει το όνομα ενός μήνα και το όνομα ενός υπο­καταστήματος και να εκτυπώνει τις πωλή­σεις που επιτεύχθηκαν σ' αυτό κατά τη δι­άρκεια του μήνα.
θα δημιουργεί τον πίνακα ΜΗΝ_ΠΩΛ[16,12] με τις μηνιαίες πωλήσεις κάθε καταστήμα­τος. Ο πίνακας αυτός αποτελεί έξοδο του αλγορίθμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου