1. Ένας εκδοτικός οίκος διαθέτει 220 διαφορετικούς τίτλους βιβλίων. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
α) θα διαβάζει τους τίτλους των βιβλίων και θα τους αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα
β) θα διαβάζει για κάθε τίτλο βιβλίου τον αριθμό των πωλήσεων (δηλ. των αντιτύπων που
πουλήθηκαν) στο έτος 2013 και την τιμή πώλησής του
γ) θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τις συνολικές πωλήσεις σε αντίτυπα και σε € του εκδοτικού οίκου
δ) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μεγαλύτερο πλήθος πωλήσεων σε αντίτυπα και το πλήθος των αντιτύπων του βιβλίου αυτού,
ε) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μικρότερο πλήθος πωλήσεων σε αντίτυπα και το πλήθος των αντιτύπων του βιβλίου αυτού,
στ) θα εκτυπώνει το μήνυμα «ΕΥΡΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ» και το εύρος πωλήσεων (δηλαδή τη διαφορά
της μεγαλύτερης από τη μικρότερη τιμή αντιτύπων)
ζ) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μεγαλύτερο ποσό πωλήσεων σε € και το ποσό
η) θα εκτυπώνει μήνυμα για το ποιο ζημιογόνο βιβλίο του οίκου με βάση το ποσό είσπραξης
θ) θα διαβάζει τον τίτλο ενός βιβλίου και θα εκτυπώνει το πλήθος των αντιτύπων που πούλησε καθώς και το ποσό που απέδωσε στον οίκο ενώ σε περίπτωση λάθος τίτλου να δίνει τη δυνατότητα να εισάγεται ξανά μέχρι να δοθούν 5 στη σειρά λάθος τίτλοι ή τίτλος "."
2. Ένα σχολείο σημειώνει σε βιβλίο Απουσιών τα ονόματα 425 μαθητών με τις αντίστοιχες απουσίες που έχει σημειώσει συνολικά κάθε μαθητής. Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο:
α) Αποθηκεύει σε δύο μονοδιάστατους πίνακες τα ονοματεπώνυμα και τις αντίστοιχες απουσίες των μαθητών
β) Ταξινομεί τους μαθητές ανάλογα με τον αριθμό των απουσιών από τον μεγαλύτερο προς το μικρότερο.
γ) Εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που έχουν υπερβεί τις 40 απουσίες, στους οποίους θα σταλεί επιστολή, τις απουσίες που έχουν σημειώσει καθώς και το πλήθος τους.
δ) Εμφανίζει το όνομα και τις απουσίες του μαθητή (ή των μαθητών) με το μικρότερο αριθμό απουσιών.
3. Στον ακοντισμό διεξάγεται ο τελικός του αθλήματος με τη συμμετοχή 12 αθλητών. Κάθε αθλητής έχει να εκτελέσει 3 προσπάθειες. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
α) να διαβάζει το όνομα κάθε αθλητή και να το αποθηκεύει στον μονοδιάστατο πίνακα ONOMA
β) να διαβάζει τις επιδόσεις κάθε αθλητή για κάθε προσπάθεια και να τις αποθηκεύει σε ένα δισδιάστατο πίνακα ΒΟΛΗ.
γ) να ταξινομεί τους αθλητές με βάση την καλύτερη επίδοση που σημείωσαν
δ) να εμφανίζει τους αθλητές που θα καταλάβουν τις 3 πρώτες θέσεις (μετάλλια) καθώς και την επίδοση που σημείωσαν.
4. Μια εταιρεία αποθηκεύει 40 προϊόντα σε δέκα 15 αποθήκες. Να γράψετε πρόγραμμα
στη γλώσσα προγραμματισμού "ΓΛΩΣΣΑ", το οποίο:
α. περιέχει τμήμα δήλωσης των μεταβλητών του προγράμματος
β. εισάγει σε μονοδιάστατο πίνακα τα ονόματα των είκοσι προϊόντων
γ. εισάγει σε πίνακα δυο διαστάσεων Π[40,15] την πληροφορία που αφορά στην παρουσία ενός προϊόντος σε μια αποθήκη (καταχωρούμε την τιμή 1 στην περίπτωση που υπάρχει το προϊόν στην αποθήκη και, την τιμή 0, αν το προϊόν δεν υπάρχει στην αποθήκη).
δ. υπολογίζει σε πόσες αποθήκες βρίσκεται το κάθε προϊόν
ε. τυπώνει το όνομα κάθε προϊόντος και το πλήθος των αποθηκών στις οποίες υπάρχει το
προϊόν.
5. Στο Πανθεσσαλικό πρωτάθλημα τοξοβολίας συμμτέχουν 40 αθλητές. Κάθε αθλητής κανει 4 προσπάθειες, από τις οποίες καταγράφονται μόνο οι έγκυρες. Πρωταθλητής αναδεικνύεται ο αθλητής με την καλύτερη επίδοση. Σε περίπτωση που υπάρχουν δύο ή περισσότεροι αθλητές με την ίδια επίδοση, προηγείται ο αθλητής με τον καλύτερο μέσο όρο. Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α. θα διαβάζει και αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα τα ονόματα των 40 αθλητών
β. θα διαβάζει και αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα τις επιδόσεις των αθλητών. Οι άκυρες προσπάθειες καταχωρούνται με την τιμή -1
γ. θα εμφανίζει το όνομα του αθλητή (ή των αθλητών) που δεν έκανε καμμία άκυρη
προσπάθεια. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα.
δ. θα εμφανίζει το μέσο όρο επιδόσεων του κάθε αθλητή. (Σημ: οι άκυρες προσπάθειες δεν
συμμετέχουν στον υπολογισμό του μέσου όρου)
δ. θα εμφανίζει τα ονόματα των αθλητών που παίρνουν μετάλλιο. (να λάβετε υπ’ ‘οψιν σας και την περίπτωση ισοβαθμίας)
6. Μια τράπεζα έχει 800 μηχανήματα αυτόματης ανάληψης χρημάτων (ΑΤΜ) σε διαφορετικά
σημεία στην Ελλάδα. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
α) να διαβάζει τις διευθύνσεις στις οποίες βρίσκονται τα μηχανήματα και να τις αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα
β) να διαβάζει τα συνολικά ποσά των αναλήψεων που πραγματοποιήθηκαν ανά ημέρα για τον μήνα Ιανουάριο και να τα αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα ελέγχοντας τα ποσά ώστε να ανήκουν στο [20-600]
γ) να υπολογίζει το σύνολο των αναλήψεων για κάθε ΑΤΜ και το σύνολο των αναλήψεων για κάθε ημέρα
δ) να υπολογίζει και να εμφανίζει το ΑΤΜ με το μεγαλύτερο σύνολο αναλήψεων
ε) να υπολογίζει και να εμφανίζει την ημέρα με το μικρότερο σύνολο των αναλήψεων
στ) να υπολογίζει και να εμφανίζει τη μέρα με τη μικρότερη απόκλιση από τον ημερήσιο μέσο όρο αναλήψεων αλλά πάνω από αυτόν
7. Στο Πειραματικό Λύκειο Δερβενίου, καταχωρούν τους βαθμούς των μαθητών στο μάθημα της “Αστροφυσικής” σε έναν πίνακα δύο διαστάσεων με 30 γραμμές για τους μαθητές και 4
στήλες. Στις δύο πρώτες στήλες καταχωρούνται οι προφορικοί βαθμοί των δύο τετραμήνων, στην τρίτη στήλη καταχωρείται ο γραπτός και στην τέταρτη θέλουν να τοποθετήσουν το τελικό βαθμό, ο οποίος υπολογίζεται με τον κανόνα: μέσος όρος προφορικών επί 30% συν γραπτό επί 70%. Επίσης σε έναν άλλο πίνακα μιας διάστασης καταχωρούνται τα ονόματα των μαθητών με τρόπο που στο μαθητή της i - θέσης να αντιστοιχούν οι βαθμοί της i-γραμμής του δισδιάστατου πίνακα. Να γραφεί
αλγόριθμος που:
α. Για κάθε μαθητή, να διαβάζει το όνομα και τους τρεις βαθμούς του και να τους τοποθετεί κατάλληλα στους πίνακες.
β. Να υπολογίζει και να τοποθετεί στη 4η στήλη τον τελικό βαθμό (μόρια) του κάθε μαθητή.
γ. Να εκτυπώνει το όνομα του μαθητή με το μικρότερο μέσο όρο.
δ. Να υπολογίζει πόσοι μαθητές έχουν τον παραπάνω μικρότερο μέσο όρο.
ε. Να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που ισοβάθμησαν στην τελευταία θέση.
8. Τον τελευταίο χρόνο οι συκεντρώσεις αιθάλης και τέφρας στον ουρανό της πόλης μας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα λόγω της ολοένα αυξανόμενης καύσης ξύλων για θέρμανση. Σε μια περιβαλλοντική εταιρεία ανατέθηκε το έργο της καθημερινής καταμέτρησης των συγκεντρώσεων των ρύπων αυτών και των σωματιδίων τους. Με βάση το γεγονός ότι οι αποδεκτές τιμές είναι μεταξύ 0-200 να γραφεί αλγόριθμος για το μήνα που πέρασε (Φεβρουάριος) ο οποίος:
α. θα καταχωρεί την τιμή της μέτρησης για κάθε μέρα σε 1D πίνακα,
β. θα εμφανίζει τις μέρες του μήνα που η ρύπανση έφτασε στο απόγειό της δηλ. ήταν μεγαλύτερη από την τιμή της προηγούμενης και της επόμενης από αυτή ημέρας,
γ. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει πόσες μέρες η ρύπανση ξεπέρασε το 75% της μέσης τιμής του μήνα,
δ. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το ποσοστό των ημερών που η ρύπανση σήμανε συναγερμό δηλ. ξεπέρασε την τιμή 200,
ε. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει τις τρεις διαφορετικές και μεγαλύτερες τιμές που καταγράφηκαν μέσα στο μήνα.
α) θα διαβάζει τους τίτλους των βιβλίων και θα τους αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα
β) θα διαβάζει για κάθε τίτλο βιβλίου τον αριθμό των πωλήσεων (δηλ. των αντιτύπων που
πουλήθηκαν) στο έτος 2013 και την τιμή πώλησής του
γ) θα υπολογίζει και θα εκτυπώνει τις συνολικές πωλήσεις σε αντίτυπα και σε € του εκδοτικού οίκου
δ) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μεγαλύτερο πλήθος πωλήσεων σε αντίτυπα και το πλήθος των αντιτύπων του βιβλίου αυτού,
ε) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μικρότερο πλήθος πωλήσεων σε αντίτυπα και το πλήθος των αντιτύπων του βιβλίου αυτού,
στ) θα εκτυπώνει το μήνυμα «ΕΥΡΟΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ» και το εύρος πωλήσεων (δηλαδή τη διαφορά
της μεγαλύτερης από τη μικρότερη τιμή αντιτύπων)
ζ) θα εκτυπώνει τον τίτλο του βιβλίου με το μεγαλύτερο ποσό πωλήσεων σε € και το ποσό
η) θα εκτυπώνει μήνυμα για το ποιο ζημιογόνο βιβλίο του οίκου με βάση το ποσό είσπραξης
θ) θα διαβάζει τον τίτλο ενός βιβλίου και θα εκτυπώνει το πλήθος των αντιτύπων που πούλησε καθώς και το ποσό που απέδωσε στον οίκο ενώ σε περίπτωση λάθος τίτλου να δίνει τη δυνατότητα να εισάγεται ξανά μέχρι να δοθούν 5 στη σειρά λάθος τίτλοι ή τίτλος "."
2. Ένα σχολείο σημειώνει σε βιβλίο Απουσιών τα ονόματα 425 μαθητών με τις αντίστοιχες απουσίες που έχει σημειώσει συνολικά κάθε μαθητής. Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο:
α) Αποθηκεύει σε δύο μονοδιάστατους πίνακες τα ονοματεπώνυμα και τις αντίστοιχες απουσίες των μαθητών
β) Ταξινομεί τους μαθητές ανάλογα με τον αριθμό των απουσιών από τον μεγαλύτερο προς το μικρότερο.
γ) Εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που έχουν υπερβεί τις 40 απουσίες, στους οποίους θα σταλεί επιστολή, τις απουσίες που έχουν σημειώσει καθώς και το πλήθος τους.
δ) Εμφανίζει το όνομα και τις απουσίες του μαθητή (ή των μαθητών) με το μικρότερο αριθμό απουσιών.
3. Στον ακοντισμό διεξάγεται ο τελικός του αθλήματος με τη συμμετοχή 12 αθλητών. Κάθε αθλητής έχει να εκτελέσει 3 προσπάθειες. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
α) να διαβάζει το όνομα κάθε αθλητή και να το αποθηκεύει στον μονοδιάστατο πίνακα ONOMA
β) να διαβάζει τις επιδόσεις κάθε αθλητή για κάθε προσπάθεια και να τις αποθηκεύει σε ένα δισδιάστατο πίνακα ΒΟΛΗ.
γ) να ταξινομεί τους αθλητές με βάση την καλύτερη επίδοση που σημείωσαν
δ) να εμφανίζει τους αθλητές που θα καταλάβουν τις 3 πρώτες θέσεις (μετάλλια) καθώς και την επίδοση που σημείωσαν.
4. Μια εταιρεία αποθηκεύει 40 προϊόντα σε δέκα 15 αποθήκες. Να γράψετε πρόγραμμα
στη γλώσσα προγραμματισμού "ΓΛΩΣΣΑ", το οποίο:
α. περιέχει τμήμα δήλωσης των μεταβλητών του προγράμματος
β. εισάγει σε μονοδιάστατο πίνακα τα ονόματα των είκοσι προϊόντων
γ. εισάγει σε πίνακα δυο διαστάσεων Π[40,15] την πληροφορία που αφορά στην παρουσία ενός προϊόντος σε μια αποθήκη (καταχωρούμε την τιμή 1 στην περίπτωση που υπάρχει το προϊόν στην αποθήκη και, την τιμή 0, αν το προϊόν δεν υπάρχει στην αποθήκη).
δ. υπολογίζει σε πόσες αποθήκες βρίσκεται το κάθε προϊόν
ε. τυπώνει το όνομα κάθε προϊόντος και το πλήθος των αποθηκών στις οποίες υπάρχει το
προϊόν.
5. Στο Πανθεσσαλικό πρωτάθλημα τοξοβολίας συμμτέχουν 40 αθλητές. Κάθε αθλητής κανει 4 προσπάθειες, από τις οποίες καταγράφονται μόνο οι έγκυρες. Πρωταθλητής αναδεικνύεται ο αθλητής με την καλύτερη επίδοση. Σε περίπτωση που υπάρχουν δύο ή περισσότεροι αθλητές με την ίδια επίδοση, προηγείται ο αθλητής με τον καλύτερο μέσο όρο. Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α. θα διαβάζει και αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα τα ονόματα των 40 αθλητών
β. θα διαβάζει και αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα τις επιδόσεις των αθλητών. Οι άκυρες προσπάθειες καταχωρούνται με την τιμή -1
γ. θα εμφανίζει το όνομα του αθλητή (ή των αθλητών) που δεν έκανε καμμία άκυρη
προσπάθεια. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα.
δ. θα εμφανίζει το μέσο όρο επιδόσεων του κάθε αθλητή. (Σημ: οι άκυρες προσπάθειες δεν
συμμετέχουν στον υπολογισμό του μέσου όρου)
δ. θα εμφανίζει τα ονόματα των αθλητών που παίρνουν μετάλλιο. (να λάβετε υπ’ ‘οψιν σας και την περίπτωση ισοβαθμίας)
6. Μια τράπεζα έχει 800 μηχανήματα αυτόματης ανάληψης χρημάτων (ΑΤΜ) σε διαφορετικά
σημεία στην Ελλάδα. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
α) να διαβάζει τις διευθύνσεις στις οποίες βρίσκονται τα μηχανήματα και να τις αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα
β) να διαβάζει τα συνολικά ποσά των αναλήψεων που πραγματοποιήθηκαν ανά ημέρα για τον μήνα Ιανουάριο και να τα αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα ελέγχοντας τα ποσά ώστε να ανήκουν στο [20-600]
γ) να υπολογίζει το σύνολο των αναλήψεων για κάθε ΑΤΜ και το σύνολο των αναλήψεων για κάθε ημέρα
δ) να υπολογίζει και να εμφανίζει το ΑΤΜ με το μεγαλύτερο σύνολο αναλήψεων
ε) να υπολογίζει και να εμφανίζει την ημέρα με το μικρότερο σύνολο των αναλήψεων
στ) να υπολογίζει και να εμφανίζει τη μέρα με τη μικρότερη απόκλιση από τον ημερήσιο μέσο όρο αναλήψεων αλλά πάνω από αυτόν
7. Στο Πειραματικό Λύκειο Δερβενίου, καταχωρούν τους βαθμούς των μαθητών στο μάθημα της “Αστροφυσικής” σε έναν πίνακα δύο διαστάσεων με 30 γραμμές για τους μαθητές και 4
στήλες. Στις δύο πρώτες στήλες καταχωρούνται οι προφορικοί βαθμοί των δύο τετραμήνων, στην τρίτη στήλη καταχωρείται ο γραπτός και στην τέταρτη θέλουν να τοποθετήσουν το τελικό βαθμό, ο οποίος υπολογίζεται με τον κανόνα: μέσος όρος προφορικών επί 30% συν γραπτό επί 70%. Επίσης σε έναν άλλο πίνακα μιας διάστασης καταχωρούνται τα ονόματα των μαθητών με τρόπο που στο μαθητή της i - θέσης να αντιστοιχούν οι βαθμοί της i-γραμμής του δισδιάστατου πίνακα. Να γραφεί
αλγόριθμος που:
α. Για κάθε μαθητή, να διαβάζει το όνομα και τους τρεις βαθμούς του και να τους τοποθετεί κατάλληλα στους πίνακες.
β. Να υπολογίζει και να τοποθετεί στη 4η στήλη τον τελικό βαθμό (μόρια) του κάθε μαθητή.
γ. Να εκτυπώνει το όνομα του μαθητή με το μικρότερο μέσο όρο.
δ. Να υπολογίζει πόσοι μαθητές έχουν τον παραπάνω μικρότερο μέσο όρο.
ε. Να εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που ισοβάθμησαν στην τελευταία θέση.
8. Τον τελευταίο χρόνο οι συκεντρώσεις αιθάλης και τέφρας στον ουρανό της πόλης μας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα λόγω της ολοένα αυξανόμενης καύσης ξύλων για θέρμανση. Σε μια περιβαλλοντική εταιρεία ανατέθηκε το έργο της καθημερινής καταμέτρησης των συγκεντρώσεων των ρύπων αυτών και των σωματιδίων τους. Με βάση το γεγονός ότι οι αποδεκτές τιμές είναι μεταξύ 0-200 να γραφεί αλγόριθμος για το μήνα που πέρασε (Φεβρουάριος) ο οποίος:
α. θα καταχωρεί την τιμή της μέτρησης για κάθε μέρα σε 1D πίνακα,
β. θα εμφανίζει τις μέρες του μήνα που η ρύπανση έφτασε στο απόγειό της δηλ. ήταν μεγαλύτερη από την τιμή της προηγούμενης και της επόμενης από αυτή ημέρας,
γ. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει πόσες μέρες η ρύπανση ξεπέρασε το 75% της μέσης τιμής του μήνα,
δ. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το ποσοστό των ημερών που η ρύπανση σήμανε συναγερμό δηλ. ξεπέρασε την τιμή 200,
ε. θα υπολογίζει και θα εμφανίζει τις τρεις διαφορετικές και μεγαλύτερες τιμές που καταγράφηκαν μέσα στο μήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου